המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

שיתוף:

צביעת בניין משותף וחידוש חזיתות הבית הן אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות. כפי שמיד נראה, פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי, אלא גם שומרת על שלמותו ובטיחותו. כאן, נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן לעשות זאת ביעילות ובאיכות גבוהה. 

מהו הרוב הנדרש לצביעת בית משותף?

כשזה מגיע לחוויית מגורים מיטיבה בבניין המשותף אין ספק שאסתטיקה ונראות משחקים תפקיד מהותי. תחזוקה ושיפוץ שוטפים הם חיוניים כדי להבטיח שנוכל להמשיך וליהנות ממגורים בבניין לאורך שנים, לשמור על ערכו ולהבטיח אווירה טובה ואיכות חיים גבוהה.

לפני שניתן יהיה להתחיל בפרויקט הצביעה, יהיה על ועד הבית לקבל את הסכמת הדיירים. המדיניות הטובה ביותר בעניין זה, היא לנסח תקנון בית משותף מבעוד מועד על מנת להגדיר קריטריונים באילו מקרים יבוצע שיפוץ, איזה רוב יידרש לביצועו וכיצד יגויס המימון עבורו. עם זאת, גם אם אין תקנון, חוק המקרקעין התשכ"ט-1969 מגדיר בתקנון המצוי את הרוב הנדרש. גם כאן, אמנם, הרוב הנדרש עשוי להשתנות בהתאם לשני קריטריונים עיקריים:

  • ככל שמדובר בשיפוץ בסיסי שנועד להשיב את מצבו של הבניין לקדמותו, כפי שקיבלו אותו הדיירים, יידרש אך ורק רוב רגיל. היינו, מספיק ש-51% מדיירי הבניין תומכים בצביעה על מנת לבצעה.
  • עם זאת, אם מדובר בשיפוץ יקר ונרחב שהינו מטעמים אסתטיים בלבד, יהיה על ועד הבית להשיג רוב של 75% לפחות כדי להתחיל בעבודות השיפוץ. במקרה זה, עשויים הדיירים שהצביעו נגד השיפוץ לדרוש כי לא יהיה עליהם לשאת במלוא חלקם בעלויות ולשלם באופן יחסי סכום נמוך יותר.

ועד הבית נדרש לערוך אספת דיירים והצבעה על מנת להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן ולקדם את פרויקט הצביעה בהתאם לדרישות התקנון.

כיצד מומלץ לגשת לפרויקט צביעת בית משותף?

אנשי המקצוע שנבחר בהם למשימה יקבעו במידה רבה את איכות התוצאות שנוכל ליהנות ממנה. יש לוודא שעובדים עם חברה מקצועית ומנוסה למיזמי בינוי שצברה ניסיון בעבודה עם ועדי בתים ושיפוץ בניינים משותפים. אלו כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון כדי לוודא שאנשי המקצוע שבחרנו אכן מבצעים את עבודתם נאמנה.

בחירת חומרי גלם למעטפת הבניין

באזורים הקרובים לרצועת החוף, בהם מבנים חשופים למי מלח ושחיקת רוחות, רצוי ומומלץ להשתמש בצבעים המצוידים בשכבת מגן נגד לחות ומלחים המיועדים להתמודד עם תנאי מישור החוף המוגדרים כצבעים המתאיצים לסביבה ימית. חשוב שנזכור, לחות עשויה להוביל להאצת התפוררות החזית ולחדירת רטיבות אל קונסטרוקציית הברזל, התנפחויות ולבסוף אפילו נזקים מבניים. ציפויים דו-שכבתיים יכולים לספק הגנה נוספת מפני קורוזיה ובלאי.

צביעת חללי הפנים 

עבור חללים פנימיים כמו חדרי מדרגות, מבואות דירות ואזורים משותפים, מומלץ להשתמש בצבע אקריליק. צבעי אקריליק הם עמידים, קלים לניקוי ומציעים מגוון רחב של אפשרויות וגווני צבע. כיום, הרוב בוחרים דיירים רבים בגימור מאט בצביעת חדרי מדרגות ולובי המעניקים מראה נקי ומודרני. בעת צביעת משטחי מתכת כגון מעקות, פתחי אוורור מקלטים או דלתות מחסנים, חיוני להשתמש בצבע מתכת מיוחד. שיגן מפני חלודה וקורוזיה, ויאריך את תוחלת החיים של רכיבים אלה.

תפיסה אסתטית מפותחת

חשוב שלאנשי המקצוע שלך לא יהיה רק הידע הטכני המקצועי, אלא יכולת להתאים את הצבעים לצרכים והאווירה שלך. בחללים המשותפים, מומלץ לבחור בצבעים המשקפים אווירה מסבירת פנים. צבעים בהירים וניטרליים יכולים לגרום לחללים להרגיש פתוחים ומזמינים יותר.

צביעת בניין משותף

כיצד מתבצע תהליך צביעת חזיתות הבניין?

לאחר שהתקבלו ההחלטות ונבחרו אנשי המקצוע והחומרים, גובש הסכם משפטי בין הצדדים, יתחילו העבודות. יש לוודא כי החברה או הקבלן המבצע מפקידים בידיך תוכנית פרויקט הכוללת כתב כמויות מפורט הן לסוג החומרים ואופן הביצוע, מסגרות זמנים, תקציב והיקף העבודה של צביעת הבניין המשותף. חשוב מאוד לוודא ביטוח לזמן העבודה המבטח את הדיירים בגופם וברכושם. לאחר שהתקבלה התוכנית ופוליסת הביטוח, ניתן להתחיל את העבודות הצביעה.

אחת הצביעות הפופלאריות בקרב חידוש מעטפת בניינים ישנים היא יישום שליכט צבעוני כשכבה סופית, לאחר הכנת השטח לצביעה. זןו הדרך הנכונה לבצע צביעה של חזית בניין עם טיח שפריץ שהיה מאוד נפוץ במבנים אלו:

  • הכנת המשטחים לצביעה – הכנה נכונה היא המפתח לפרויקט צביעה מוצלח. ראשית, יבוצע ניקוי יסודי של כל הקירות והמשטחים שייצבעו. קילוף השפריץ והטיח הרופף, שטיפת הקירות בלחץ 180 PSI, מריחת שכבת טיח בטון מיישרת לטובת החלקת מעטפת ושטח הצביעה. כמו כן, ייערכו תיקונים בקירות כמו מילוי חורים, שיקום ברזל, והסרה של כל החלקים הרופפים.
  • שכבה ראשונית – כדי להבטיח צביעה איכותית עם אורך חיים משמעותי, חשוב להניח שכבת פריימר על המשטחים לפני הצביעה. פריימר עוזר לצבע להיצמד טוב יותר למשטחים ויאפשר ליהנות מהצבע החדש לאורך זמן. טרם ביצוע מריחת ההשליכט כגמר, יש ליישם פריימר X מדולל ב 25% טרמפנטין בשכבה אחת.
  • צביעת הקירות – הצביעה תיעשה ללא הפסקות עבודה במשטחים שלמים על מנת להימנע מתפרים נראים לעין ולהבטיח יישום אחיד.
  • משטחי המתכת ופלדה במעטפת – כגון סורגים, מעקות, רשתות, תושבות מזגנים, משקופים וכדו׳ ישויפו היטב וייצבעו בחומרים מעכבי חלודה וצבעים ייעודיים לרבות הסרה יסודית של קורוזיה/חלודה וצביעה בשתי שכבות של DTM / המרייט או שו"ע.

צביעת חזיתות בניין משותף

כיצד יש להתמודד עם סרבני תשלום?

במקרים מסוימים, עשויים חלק מהדיירים להתנגד לצביעה. חלקם יעשו זאת עקב קושי כלכלי, אחרים פשוט לא יראו בפרויקט כנחוץ ולא פעם, הדבר עשוי לנבוע מסכסוכים ישנים בין דיירים. ככל שמדובר בפרויקט צביעה בסיסי, הדייר מחויב משפטית להשתתף בצביעה. מומלץ לנהל דיאלוג ולעשות כל מאמץ להגיע לקונצנזוס באופן זה. עם זאת, ככל שהדייר עומד בסירובו ניתן לפנות לעורך דין או למפקח/ת על הבתים המשותפים באיזורכם על מנת לקדם תהליכי אכיפה. 

צביעת קירות חיצוניים – יתרונות מרכזיים

כאמור, פרויקט הצביעה אינו בעל ערך אסתטי. תחזוקה ושיפוצים שוטפים יכולים להעלות משמעותית את ערך הנכס וכפועל יוצא מכך להעלות את שווי הדירות של כלל בעלי הבתים. הצביעה מעניקה שכבת מגן חשובה מאין כמותה ומאריכה את אורך חיי המשטחים ומונעת חלודה, פגיעה מבנית ונזקים לתשתיות. 

כפי שניתן לראות, שיפוץ אשר במסגרתו נכלל צביעת הבניין משותף הוא מאמץ קולקטיבי הדורש תכנון קפדני, שיתוף פעולה ועמידה בתקנות. ניהול קפדני ועבודה עם איש מקצוע מתאים, יאפשרו לך למצות את המיטב מהמיזם הבא שלך. אנו נשמח להוביל את הפרויקט שלך תוך שימוש בחומרים איכותיים ושיטות עבודה מובילות. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת ונחזור אליך בהקדם.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.