קבלני שיפוץ בניינים

שיתוף:

קבלני שיפוץ בניינים – מתי, ואיך לבחור?

הבניין שלכם זקוק לשיפוץ? התשובה היא שלמרבית הבניינים יהיה צורך בשיפוץ בשלב כלשהו. השאלה העיקרית היא מתי ואיך עושים זאת נכון. במאמר זה נסקור את התשובות לשאלות החשובות האלו.

מתי יש לשפץ את הבניין?

שיקולים של ריענון ושדרוג הנראות הם אחד הגורמים המרכזיים להחלטה לשפץ בניינים ברבות מהשנים, במקביל לשיקולים נוספים של תחזוקה ובטיחות. ראוי ורצוי להיענות לצרכים אלו על מנת לשמור על בניין איכותי, בטוח ונראה היטב.

ליקויים במבנה המשותף

קיימים מספר סימנים שיכולים להצביע על הצורך בשיפוץ הבניין. לדוגמה, התבלות כללית של החומרים והמרקמים כמו טיח רופף, צבע מתקלף, חיפוי אבן ושיש שבור או מדרגות וריצוף פגומים. סימן נוסף הוא ליקויים מוגדרים כמו רטיבות, עובש, נזילות, צנרת פגומה ובידוד לקוי. כאשר מתגלים מקרים כאלה בהיקף נרחב, זוהי התראה שיש צורך לבצע שיפוץ יסודי ושלם של הבניין על כל מרכיביו.

חידוש וריענון נראות המבנה

סיבה חשובה לשיפוץ בניינים היא הצורך בחידוש הנראות החיצונית והנוכחות של המבנה. עם חלוף הזמן, הבניין נפגם ובא לידי ביטוי בהזדקנות החומרים, דהייתם והשחרת צבעם. קירות משופצים ופגומים, חצרות לא מטופחות, חזיתות מלוכלכות וריצוף פגום – כל אלה מקנים למבנה מראה מוזנח שפוגע באסתטיקה ובנראות. שיפוץ יסודי של הבניין מאפשר לשנות את התדמית הכללית באמצעות טיפול בכל המרכיבים האלה – צביעה מחודשת, טיפול בחזיתות, שיקום וריצוף של השטחים הציבוריים, ריענון והחלפת חומרים דהויים ומתבלים. התוצאה היא בניין חדש למראה, נאה ומרשים, עם חזות צעירה ורעננה שמהווה נכס אמיתי לדייריו ולסביבה. שיפוץ הבניין תורם לא רק לתחזוקה היציבה שלו, אלא גם ליצירת אווירה חדשה וחיובית בסביבת המגורים.

קבלן שיפוץ בניינים

יכולת של העירייה לחייב שיפוץ בניינים באופן תקופתי

גורם משמעותי שעשוי להוביל לצורך בשיפוץ הבניין הוא דרישות רשויות התכנון והעירייה. במרבית הרשויות קיימים תקנות ונהלים המחייבים בעלי הבניינים לבצע שיפוץ כללי של המבנים באופן תקופתי, לרוב כל 15-20 שנים. מטרת התקנות היא לוודא רמת תחזוקה וכשירות נאותה של המבנים ברחבי העיר. הדרישה לשיפוץ תקופתי נועדה למנוע הזנחה והידרדרות של המבנים לאורך זמן, דבר שעלול לפגוע בנראות העיר ובבטיחות הציבור.

במסגרת ההליך, פקחי העירייה יבצעו סקר תקופתי של המבנים ויורו על ביצוע שיפוץ כללי במקרים בהם יימצא צורך. תהליך השיפוץ יכלול בין היתר טיפול בחזיתות הבניין, איטום מפני רטיבות, חידוש וצביעה של חלקי מבנה, התחדשות מערכות אינסטלציה, וכן התאמת המבנה לתקנים עדכניים כמו נגישות, חיסכון באנרגיה ועוד.

ציות לדרישות העירייה הוא חשוב מאוד, שכן אי ביצוע שיפוץ במועד עלול לחשוף את בעלי הנכס לקנסות ואף לסנקציות נוספות. לכן, גם אם אין בעיות מידיות הגלויות לעין, יש לקחת בחשבון את המחזוריות הנדרשת ולתכנן שיפוץ מקיף במועדים הרלוונטיים.

צו מבנה מסוכן הוא גורם משמעותי

גורם נוסף וקריטי שעשוי לדרוש שיפוץ דחוף של בניין משותף הוא הוצאת צו מבנה מסוכן על ידי הרשויות המוסמכות. צו כזה מוצא במקרים בהם נתגלו בבניין ליקויים חמורים, המסכנים את שלמות המבנה ואת בטיחות הדיירים והסביבה. סימנים כגון רטיבות נרחבות, התפוררות של חלקי בניין, קורוזיה חריפה בחזיתות או שברים ופגמים במבנה יכולים להוביל להוצאת צו מבנה מסוכן על ידי משרד הבינוי או העירייה.

במקרה כזה, הרשויות מחויבות על פי חוק לדרוש מבעלי הבניין לבצע שיפוץ יסודי של אותם חלקים פגומים או אף של כל המבנה, בהתאם לרמת הסיכון והחומרה. בד"כ ניתנת ארכה קצובה לתיקון הליקויים והבניין זוכה למעקב צמוד לאורך הפרויקט. בנוסף, על בעלי הבניין להציג תכנית שיפוץ מאושרת וחתומה על ידי קבלן שיפוצים בעל רישיון בתוקף.

אי ציות לצו ואי ביצוע השיפוץ במועד, עלולים לגרור עונשים חמורים כמו קנסות כבדים, צווי הריסה וסגירה של הבניין. לכן, עבור בניינים שקיבלו צו מבנה מסוכן, שיפוץ כולל הוא חיוני והכרחי כדי להבטיח הסרת הסיכונים והמשך מגורים בטוח לדיירים.

במצבים קיצוניים אלו, חשוב לפעול במהירות ולבחור קבלן שיפוצים מנוסה שיידע להתמודד עם האתגרים בצורה יסודית ומקצועית.

תיקון פסיפס במרפסות

אילו סוגי שיפוץ קיימים?

סוגי השיפוצים יכולים להיות מגוונים, החל משיפוץ חלקי כמו צבע וחידוש ריצוף, דרך שיפוץ מערכות כמו צנרת, חשמל ותאורה, ועד שיפוץ כולל הכולל גם טיפול בקורוזיה לחזיתות ושיקום המעטפת החיצונית של הבניין. השיפוץ יכול להתמקד רק במרכיב אחד, או להיות רחב ולכלול מגוון טיפולים במבנה כולו, לרבות שיפוץ לובי, חדרי מדרגות, עבודות אלומיניום ואיטום הגג המשותף. סוג נוסף של שיפוץ הם תוספת ממ״ד לבניין קיים ומרפסות שמש. אם כי לטובת שיפוץ מסוג זה נדרשת עבודת תכנון והוצאת היתריי בנייה כחוק.

איך מתחילים ומה הצעדים הראשונים?

קודם כל, חשוב לבצע סקר מקצועי של הבניין ולזהות את כל נקודות הליקוי והתיקונים הנדרשים. לרוב, הצעת המחיר תהיה בצורת כתב כמויות על פי נושאים ואזורי השיפוץ. שיפוץ בניינים יכולה להיות גם באופן פאושאלי, ז״א כללית לכל עבודות השיפוץ ולא בהכרח על פי סעיפים מפורטים. יחד עם זאת ההצעה והמחיר חייבים להיות בהתאם למפרט העבודות. לאחר מכן, יש להכין תכנית עבודה מפורטת וסדר עדיפויות לטיפול. הצעד הבא הוא לקבל את הסכמת הדיירים לשיפוץ, הרוב הנדרש בשיפוץ בניינים משותפים, ולסגור הסכם עבודה עם קבלן שיפוץ בניינים.

איך בוחרים קבלן שיפוץ בניין?

בחירת קבלן שיפוץ בניינים משותפים מקצועי היא הגורם המרכזי להצלחת הפרויקט. כדאי לבחור קבלן עם ניסיון רב בשיפוצי בניינים דומים, שיוכל להציג המלצות רבות מלקוחות מרוצים. יש לבדוק את איכות העבודה שלו, שימוש בחומרים מובילים, עמידה בלוחות זמנים ויכולת תקציב והתקשרות לטווח ארוך.

לסיכום, שיפוץ בניין הוא עניין מורכב ודורש תכנון מקדים רב. כשמבצעים זאת כנדרש, התוצאה היא בניין מתוחזק, נראה היטב ובעל חיים ארוכים יותר. ההשקעה במציאת הקבלן המתאים לשיפוץ הבניין – כדאית!

לשירותי שיפוץ מבנים ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בבחירת חיפוי, שיקום וחידוש חזיתות בניין הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת רום ושלח בטלפון 033-850-850.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
חיפוי פייבר צמנט

חיפוי פייבר צמנט בחזיתות מבנים

חיפוי פייבר צמנט הוא פתרון חדשני ועמיד לחזיתות מבנים, המשלב סיבי צמנט, צלולוז ומינרלים נוספים ליצירת לוחות חזקים, יציבים ועמידים לאורך זמן. החומר מציע מגוון רחב של אפשרויות עיצוביות, כולל מבחר צבעים, מרקמים וגימורים, המאפשרים להתאים את המראה לכל סגנון אדריכלי.

קראו עוד »
עלות שיפוץ לובי בית משותף

שיפוץ לובי בניין משותף – הפתרון המקיף לחידוש ושיפוץ הלובי

לובי הבניין שלכם זקוק למתיחת פנים? אתם מעוניינים ליצור חלל מסביר פנים ופונקציונלי שמותיר רושם מתמשך על התושבים והמבקרים כאחד? אנחנו, ב״רום ושלח הנדסה שיקום ובינוי״ מציעים פתרון מלא לשיפוץ הלובי, חדרי המדרגות וחזיתות הבניין ומספקים מענה המכסה כל היבט של חידוש הלובי בבניין המשותף.

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
קבלן חיזוק אריחים

קבלן חיזוק אריחים וחיפוי אבן בחזיתות – שיפור שלמות מבנים

רבים המבנים אשר להם חיפוי אריחים, שכן מדובר בבחירה רב-תכליתית ופופולרית לחיפוי מבנים, המציעה פרקטיות לצד אסתטיות. אריחים מגיעים במגוון רחב של צבעים, צורות וגדלים, המאפשרים אפשרויות עיצוב אינסופיות. אריחים לרוב עמיד…

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.