עלות בניית בית פרטי

מחיר בניית בית פרטי – כמה יעלה לכם לבנות את בית חלומותיכם?

בניית בית פרטי היא תהליך מורכב, אך לא פחות מורכב לתכנן את התקציב לבנייה, לוודא שיש לכם את ההון הדרוש ולהתנהל בצורה חכמה שתמנע הוצאות לא צפויות, חריגות ועלויות מיותרות.

אז מהו סדר הגודל של עלויות בניית בית פרטי ואיך אפשר לתכנן אותן בחוכמה? בואו נתחיל.

מרכיב ראשון: עלות הקרקע

אם אין בידיכם קרקע לבנייה, תצטרכו לרכוש מגרש, ולשם כך יהיה עליכם להבין מה ההון העצמי שעומד לרשותכם ומהו היקף המשכנתה שתוכלו לקבל בהתאם לו. רגע לפני כן, ננסה להבין כמה יעלה לכם המגרש עצמו.

עלות מגרש לבנייה תלויה, כמובן, בגודל המגרש ובמיקומו. עלות מגרש בן 250 מ"ר במרכז הארץ יכולה להגיע בקלות ל-2-3 מיליון שקלים, בעוד שבפריפריה הצפונית והדרומית תוכלו למצוא מגרשים בגודל כפול בפחות משליש מחיר.

על מנת לקבל את המשכנתה, תידרשו להציג לבנק את כל תוכניות הבנייה, לצד האישורים הנדרשים וההסכמים עם המפקח הבנייה, הקבלן המבצע וכדומה. כיוון שתשלום ההוצאות בתהליך הבנייה יתבצע בהדרגה, גם המשכנתה תינתן בהדרגה, במקביל להתקדמות ובהתאם להערכת העלויות של כל שלב.

מרכיב שני: עלות המיסים

בגין רכישת המגרש תחויבו במס רכישה של 6% (עליו תוכלו לקבל החזר של 1% אם תוציאו היתר בנייה תוך שנתיים), ואם טרם שולמו הוצאות הפיתוח של המגרש, גם עבורן תידרשו לשלם מס של 6%.

מיסים נוספים שייתכן כי תידרשו לשלם הם היטל השבחה, אגרות בנייה שונות, היטל ביוב ועוד, אשר סדר הגודל של כולם יחד עשוי להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.

מרכיב שלישי: עלויות הרישוי

קבלת היתר בנייה היא תהליך שבמסגרתו צפויות לכם מספר הוצאות נוספות. במסגרת התהליך, נדרש לפרסם את דבר בקשת ההיתר בהתאם לקבוע בחוק, דבר שיעלה לכם ככל הנראה בסביבות 1,000 שקלים.

בנוסף, ייתכן שתידרשו לבצע בדיקות בטון או בדיקות אחרות לצורך קבלת היתר בנייה, אשר עלות כל אחת מהן יכולה להסתכם בכמה אלפי שקלים.

מרכיב רביעי: עלויות הבנייה

בניית בית פרטי מורכבת משורה ארוכה של תהליכים, שכל אחד מהם הוא נדבך נוסף בתקציב הכולל של עלויות בניית בית פרטי. עבודות השלד, אשר עולות בין 2,000 ל-5,000 שקלים למ"ר, ומהוות כשליש מסך העלויות, עבודות הטיח, המהוות גם הן נתח משמעותי מכלל עלויות בניית בית פרטי ויכולות להגיע עד ל-300 אלף שקלים, וכן הקמת תשתיות החשמל, הגז והאינסטלציה, מערכות המיזוג והחימום, עבודות האיטום והקמת גג הרעפים.

כל אלו לבדם יכולים להגיע למאות אלפי שקלים, וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון את עלויות פיתוח השטח, הכוללות עבודות עפר, הקמת שבילים, מסלעות, גינה והאלמנטים הקשורים אליה ועוד. היקף עלויות פיתוח השטח תלוי בנתוני המגרש ובצורך לבצע עבודות נוספות כגון יישור קרקע, חפירות, הקמת קירות תמך ועוד. מומלץ לבחון היטב את עלויות פיתוח השטח עוד לפני רכישת המגרש, שכן הן עשויות להיות כל כך גבוהות, עד שהבנייה כולה תהיה לא כדאית.

מרכיב חמישי: עלויות הגמר

מרכיב זה של העלויות כולל את מגוון עבודות הגמר כגון המטבח והשיש, עבודות האלומיניום, הסניטריה, החיפוי והריצוף, עבודות הגבס והשפכטל , דלתות הפנים והחוץ ועוד. קשה מאוד להעריך את העלויות כיוון שהן תלויות במפרט שתבחרו, אך יש לצפות שיסתכמו בעשרות אלפי שקלים לפחות.

מרכיב שישי: עיצוב פנים

גם כאן, העלויות תלויות לחלוטין בבחירות שלכם, מרהיטים בסיסיים מאיקאה ועד לעבודות נגרות בהזמנה אישית, גופי תאורה מעוצבים ועבודות אמנות. לא כל יום בונים בית וזה המקום להגשים את כל חלומותיכם, אך חשוב לעשות זאת באחריות ולתכנן את מרכיב זה של העלויות בהתאם לשאר התקציב.

מרכיב שביעי: עלויות חוץ

רוצים להקים גינה יפה, עם מערכת השקיה ממוחשבת, עם פרגולה, תאורת חוץ ועוד? גם כאן טווח המחירים יכול לנוע בין עשרות בודדות למאות אלפי שקלים, בהתאם לבחירות שתעשו.

מרכיב שמיני: עלויות אנשי המקצוע והיועצים

דבר אחרון ומהותי שחשוב לקחת בחשבון הוא  את עלויות אנשי המקצוע שילוו אתכם בתהליך. רשימת אנשי המקצוע והיועצים הנדרשים ארוכה וכוללת, הין היתר, את:

  • עורך הדין שיערוך את הסכם רכישת המגרש, לו מקובל לשלם כרבע עד חצי אחוז משווי המגרש
  • שמאי המקרקעין שיעריך את שווי הקרקע לצורך קבלת המשכנתה, ועלותו תסתכם בסביבות 1,000-2,000 שקלים
  • האדריכל שיתכנן את הבית, יגיש את הבקשה לקבלת היתר הבנייה וילווה אתכם לאורך הפרויקט כולו תמורת 30,000-60,000 שקלים
  • המהנדס, שעלותו עשויה להתקרב לעשרת אלפים שקלים ואף יותר
  • המודד שיבצע מספר מדידות לאורך התהליך וידרוש עבורן במסתכם 3,000-6,000 שקלים
  • מפקח הבנייה שידרוש בין 7000 ל- 10,000 שקלים לכל חודש של עבודות
  • ועוד מגוון יועצים נוספים כמו יועץ קרקע, יועץ אינסטלציה, יועץ חשמל, יועץ משכנתאות ועוד.

לסיכום  – מהי העלות בנייה בית פרטי 2024

בשכלול המרכיבים השונים הנדרשים לבניית בית פרטי ונכון לכתיבת שורות אלו, עלות בניית בית פרטי סטנדרטי מוערך בין 8,000 ₪ ל 12,000 ₪ למ״ר. המנעד הרחב תלוי בגישה ומורכבות הביצוע, בחירת חומרי הגמר ועלויות הפיתוח.

המרכיב החשוב מכולם – קבלן מפתח לבניית בית פרטי

לכאורה, מדובר במרכיב שאינו הכרחי ולפיכך גם בהוצאה שניתן לחסוך, אך נוכחות של קבלן מפתח בתהליך של בניית בית פרטי יכולה להיות ההבדל בין פרויקט שנתקע, מדשדש, ו"מדמם" עלויות לבין פרויקט שמתבצע במהירות, ביעילות ובהתאם לתכנון, לתקציב וללוחות הזמנים.

היעזרות בקבלן מפתח בתהליך מורכב ומסועף כל כך כמו בניית בית פרטי, היא קריטית. כל אחד מהמרכיבים שתיארנו לעיל מורכב משורה של תת מרכיבים, שכל אחד מהם מצריך ידע מקצועי ואנשי מקצוע מתאימים. קבלן מפתח הוא הגורם המקצועי שיידע לרכז את התהליך כולו, לבחור את אנשי המקצוע הנכונים ולתאם ביניהם, ולוודא שהכל מתבצע כראוי.

מומלץ להכניס אותו לתמונה כבר משלב התכנון על מנת להבטיח תהליך מסודר, מאורגן והיערכות נכונה מהרגע הראשון. קחו בחשבון שקבלת המשכנתה דורשת הגשת תוכניות מסודרות והערכת עלויות ברורה. נוכחות של איש מקצוע כבר בשלב זה תסייע לכם לקבל הערכות מדויקות שיקלו על ההתנהלות לאורך התהליך ויבטיחו שתקבלו את המימון המתאים.

עם רום ושלח, תקבלו שירותי קבלן מפתח מחברה מובילה בעלת 15 שנות ניסיון בבניית בתים פרטיים, ניהול והובלה של פרויקטים מורכבים בתחום הבנייה, חיזוק ושיקום מבנים ושיפוץ. בניית בית פרטי בהובלת קבלני המפתח שלנו תבטיח לכם עבודה עם המומחים המקצועיים הטובים ביותר בתחומם, עמידה בזמנים ובמסגרת התקציב, יעילות, איכות, ודאות ומעל לכל – ראש שקט ונטול דאגות לאורך כל התהליך.

לקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר

מאמרים אחרונים
חיפוי פייבר צמנט

חיפוי פייבר צמנט בחזיתות מבנים

חיפוי פייבר צמנט הוא פתרון חדשני ועמיד לחזיתות מבנים, המשלב סיבי צמנט, צלולוז ומינרלים נוספים ליצירת לוחות חזקים, יציבים ועמידים לאורך זמן. החומר מציע מגוון רחב של אפשרויות עיצוביות, כולל מבחר צבעים, מרקמים וגימורים, המאפשרים להתאים את המראה לכל סגנון אדריכלי.

קראו עוד »
עלות שיפוץ לובי בית משותף

שיפוץ לובי בניין משותף – הפתרון המקיף לחידוש ושיפוץ הלובי

לובי הבניין שלכם זקוק למתיחת פנים? אתם מעוניינים ליצור חלל מסביר פנים ופונקציונלי שמותיר רושם מתמשך על התושבים והמבקרים כאחד? אנחנו, ב״רום ושלח הנדסה שיקום ובינוי״ מציעים פתרון מלא לשיפוץ הלובי, חדרי המדרגות וחזיתות הבניין ומספקים מענה המכסה כל היבט של חידוש הלובי בבניין המשותף.

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
קבלן חיזוק אריחים

קבלן חיזוק אריחים וחיפוי אבן בחזיתות – שיפור שלמות מבנים

רבים המבנים אשר להם חיפוי אריחים, שכן מדובר בבחירה רב-תכליתית ופופולרית לחיפוי מבנים, המציעה פרקטיות לצד אסתטיות. אריחים מגיעים במגוון רחב של צבעים, צורות וגדלים, המאפשרים אפשרויות עיצוב אינסופיות. אריחים לרוב עמיד…

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.