חידוש בניין ישן

שיתוף:

מידע כללי על חידוש בניין ישן

לאורך השנים בניינים נוטים לסבול מבעיות שונות, בין אם ביסודות של המבנה, בעמודי התמיכה שלו, בתשתיות, במעטפת החיצונית וכדומה. במקרים אלו יש צורך לבצע פעולות של חידוש הבניין עם חברת בנייה מקצועית, המתמחה בסוג זה של עבודות. פעולות החידוש ישמרו על חוזקו, יציבותו, חזותו ובטיחותו של המבנה, והן גם יכולות לתרום לשיפור איכות החיים של  הדיירים ולהעלאת ערכו של הבניין.

 

שלבים מקדימים לתהליך של חידוש בניין ישן

מי שחושב על חידוש בניין ישן נדרש לפני השיפוץ לעבור שורה של תהליכים. העיקריים שבהם הינם:

  • בכדי לחדש בניין ישן יש קודם כל לקבל הסכמת רוב דיירי הבניין, למעט מקרים בהם ישנו תקנון מוסכם לבניין, בו מופיעים ההגדרות שסוכמו לטובת שיפוץ הבניין והרוב הדרוש. במקרה של מבנה המוגדר כמסוכן אין צורך בהסכמת הדיירים והרשות המקומות מחייבת את דיירי הבניין בביצוע עבודות השיפוץ.
  • במידה ומדובר על שיפוץ חזיתות בניין שאינו כרוך בשינוי חזית המבנה, לרוב אין צורך בהוצאת היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היתרים כאלו יש לקבל במקרה של שינוי במבנה או שינוי חזית הבניין כמו הוספת ממ"ד או מרפסת, ולשם כך יש להגיש תוכנית אדריכלית ולפעול להוצאת היתר בנייה. בנוסף, יש להציג דוח של מהנדס בניין ואישור לביצוע העבודות של בעלי הנכסים במבנה, לצד עוד אישורים שהוועדה המקומית יכולה לדרוש, למשל מפיקוד העורף, רשות מקרקעי ישראל או מחברת החשמל.

חידוש בניין

עבודות חידוש הנדסיות של מבנים

לאחר ביצוע כל ההליכים המקדימים וקבלת כל האישורים הנדרשים ניתן לעבור לעבודות חידוש הבניין עצמן. עבודות אלו משתנות בין מבנה אחד לשני בהתאם למצבו, צרכי השיפוץ ורצונות בעלי הנכסים. כך למשל, עבודות הנדסיות עיקריות של חידוש בניינים כוללות:

  • חיזוק עמודי תמך של המבנה חשיפת הברזל של העמודים ויצירה מחודשת של בטון סביבם במטרה להגדיל את רמת חוזקם, יציבותם ועמידותם.
  • תיקון קירות – במקרים שיש בקירות הבניין רטיבות וסדקים צריך לשפר את רמת האיטום של הקירות, לצבוע אותם או לחזק ולחדש את החיפוי של המעטפת החיצונית של המבנה.
  • חיזוק של היסודות – פעולות הכוללות עבודות קידוח עומק, ועיבוי של יציקות בטון של כלונסאות המבנה הישן.
  • חיזוק מרפסות – נדרש בעיקר עבור מרפסות תלויות וכולל עבודות של חיזוק קורות פלדה ושל הבטון.
  • עבודות איטום – במידה ומבנה ישן סובל מבעיות איטום הוא נדרש בעבודות מתאימות הכוללות בין היתר איטום קירות חיצוניים, איטום גג, איטום חיבורי דלתות וחלונות, איטום יסודות המבנה במקרה של חלחול מים דרך הקרקע, ועוד.
  • תשתיות- חידוש מבנה יכול גם לכלול במידת הצורך חידוש של התשתיות בכל המבנה או במקטעים בעייתיים.

עבודות חידוש אסטטיות ולשיפור איכות החיים

 עבודות חידוש של מבנים יכולות להיות גם עבור צרכים אסטטיים ולמען שיפור איכות החיים, כפי  שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

  • תוספות בניה – במקרים רבים חידוש בניינים נועד לתוספות בנייה, כמו הוספה של מרפסות, הוספה של ממ"ד, הגדלת שטח דירה, הוספת מעלית, הוספת חניות פרטיות וכו'. חשוב לציין שיש מקרים רבים בהם ניתן לבצע את העבודות האלו במסגרת התחדשות עירונית של תמ"א 38 או במסגרת של פינוי בינוי.
  • שיפור חזות המבנה – במקרים רבים חידוש בניין נדרש גם לצורך שיפור חזות המעטפת החיצונית שלו וחלקיו הפנימיים. למשל, חידוש מעטפת חיצונית יכלול צביעת קירות חיצוניים, חיפוי חדש של המבנה, הוספת מסתורי כביסה, הסתרה של מזגנים בחזית המבנה, תיקון שביל גישה ותאורה חיצונית, שיפוץ גינה ועוד. מאידך, שיפוץ חלקים פנימיים של המבנה עשוי לכלול שיפוץ הכניסה לבית, שיפוץ לובי, שיפוץ מעלית, חדרי אשפה, שיפוץ חדר מדרגות וכדומה.

 

לשירותי חברת בנייה מומלצת לחידוש של בניין ישן, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת רום ושלח בטלפון 033-850-850.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.