מחיר הוצאת היתר לממד בבניין משותף

שיתוף:

מחיר הוצאת היתרי בנייה לממד בבניינים משותפים משתנה בהתאם למספר הדירות המבקשות היתר בנייה לממד וכן במספר היועצים הנלווים הנדרשים להליך הוצאת ההיתר. היתר בנייה לממד בבניין משותף דורש התערבות של מספר גורמים מקצועיים החל במודד מוסמך למדידה טופוגרפית, תכנון אדריכלי, עריכת שינויים תכנוניים, דגימות קרקע, יועץ תנועה, מהנדס מבנים, פרסומים, אגרונום ויועצים נוספים. כל אלו מרכיבים את מחיר הליך התכנון והוצאת ההיתר במנעד ממוצע בין 4,500-8,000 ש״ח ליחידת דיור.

תכנון נכון של העלות והבנה של גורמים אלו מראש, תאפשר להיערך היטב ולהעריך את התקציב הכולל באופן מדויק ולקצר משמעותית את תהליך קבלת היתר הבנייה.

 

 

הגורמים המשפיעים על עלות בניית ממ״ד

מיקום ומפרט הממד

למיקום הגיאוגרפי ולמאפיינים הספציפיים של המרחב המוגן תפקיד מרכזי באומדן עלות הבנייה. המרחבים המוגנים משרתים מבנים בעלי אופי מגוון – ממבני ציבור ומשרדים ועד לבנייני מגורים או אפילו דירות פרטיות. המורכבות ההנדסית בבניית הממ"ד תשפיע באופן ניכר על העלויות. מחיר בניית ממד במבנה בעל מאפיינים תכנוניים ייחודיים עשויים לדרוש מאמצים נוספים ולכן, גם העלויות עשויות להיות בהתאם. לכן, אנו ממליצים לפנות לחברה או אדריכל המתמחה בתחום לטובת בדיקת היתכנות ראשונית שתשקף את מיקומי הממ״ד האפשריים לכל הדירות בבניין, טרם גיוס הדיירים לפרויקט המיועד.

אתגרים סביבתיים

המאפיינים של אתר הבנייה יכולים לזמן אתגרים ייחודיים. אתרים עם סוגי מצע קרקע שונים, שטח לא אחיד, קירבה למקורות מים ואתגרים אחרים עשויים לדרוש במאפייני ביצוע ייחודיים המשפיעים גם הם על מחיר בניית ממד. בסופו של דבר, כשאנו מחשבים את המחיר, עלינו לקחת בחשבון את כל המשתנים בביצוע.

אנשי מקצוע מיומנים

בניית מרחב מוגן שיעבור בקרה ואישור פיקוד העורף דורשת מומחיות של אנשי מקצוע המתמחים הן במיגון, בתכנון ובעלי ידע הנדסי נרחב ומעמיק. גיוס צוות בעל ניסיון בתכנון וביצוע ממד, לא רק יאפשר לך להבטיח מצוינות בפרויקט, אלא יאפשר לך להתנהל ביעילות מול כל המורכבויות הכלולות בתהליך קבלת ההיתר, כלל העלויות הנלוות וכמובן בביצוע.

האם ניתן לבנות ממ״ד ללא היתר?

בניית ממ״ד בבניין משותף או בבית פרטי מחייב תכנון והוצאת היתר בנייה מהרשות המקומית. כפי שהרחבנו מעלה, הליך הוצאת היתר לבניית ממד מחייב שילוב של גורמים מקצועיים עד לקבלת ההיתר. בעקבות מלחמת חרבות ברזל שהחלה בתאריך 7.10.2023 יצאה תקנה חדשה הנוגעת לבניית ממ״ד ללא היתר בכפוף לתנאים מסוימים כגון זכות על הקרקע, בנייה בתוך מסגרת קווי בניין מותרים וכדומה. התקנה החדשה מאפשרת לבתים פרטיים ובניינים עד 2 קומות בלבד הליך בניית ממ״ד ללא היתר אלא הכנת תוכנית ואישור פיקוד העורף לתוכנית הממ״ד. אישור פיקוד העורף מתחייב להשיב על התוכניות והמסמכים שהוגשו תוך 14 ימים. כך למעשה ניתן להתחיל לבנות ממ״ד תוך 30 ימים מהחלטה לבניית הממ״ד. לאחר הבנייה על האדריכל המתכנן או המהנדס לשלוח הודעה בצירוף כלל המסמכים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

 

הסכמת דיירים להוספת ממד

כמה עולה לבנות ממד?

עלות בניית ממ״ד כוללת בתוכה את עלויות היועצים השונים, הוצאת ההיתרים, התכנון וכמובן הביצוע. שמחשבים כמה עולה לבנות ממ״ד יש להבדיל בין עלות בניית ממד לבית פרטי ובין עלות בניית ממד לבניין משותף בו יש לבנות גרעין או יותר של ממ״דים לדירות השונות.

לבית פרטי עלות בניית ממד 9 מ״ר נטו + קירות על פי תקן פיקוד העורף כולל הוצאת היתר בנייה ינוע במחיר בין 180,000-220,000 אלף שקלים לצרכן. העלות תלויה ברמת הגימור וכמובן בגישה לביצוע העבודה.

כמה עולה לבנות ממד לבית משותף? קצת פחות. העלות העיקרית בבניית ממ״ד היא הביסוס של הממד הראשון, לכן בבניית ממ״ד לבניין ישנה עלות שמתחלקת באופן יחסי בין כל הדיירים המשתתפים בפרויקט. לצד זה, ישנם דיירים שאינם משתתפים ולהם יש לבנות ״ממד דמה״, ממד שהוא קונסטרוקטיבי ואינו מחובר לדירה. עלות ממד הדמה חל על הדיירים המשתתפים בפרויקט הוספת הממ״ד, וזאת מאחר שלא ניתן להכריח דיירים להשתתף בפרויקט הוספת ממד לבניין משותף. בממוצע עולה לבנות ממד בין 140,000-170,000 אלף שקלים לכל דירה בבניין משותף.

עלויות נוספות לבניית ממד בבניין משותף

מעבר לעלות הבנייה וההיתרים בבניין משותף ישנן עלויות חשובות מאוד שיש לחשב בעלות הממד. עלות נוספת היא עלות אגרת הבנייה שמחושבת לפי כל אזור מגורים ועירייה בנפרד. עלות אגרת בנייה לממד בממוצע נעה בין 250-500 ש״ח למטר רבוע. מעבר לכך ישנה הוצאה חשובה מאוד והיא תשלום עבור עורך דין מלווה להסכם התקשרות עם הקבלן המבצע. עלות עורך דין לתוספת ממ״ד עבור בניין משותף יעלה בממוצע בין 2,500- 4,500 ש״ח לדירה. לעלויות אלו יש להוסיף עלות מפקח בנייה לשלב הביצוע ולאחר קבלת ההיתר. עלות מפקח בנייה ממוצעת לפרויקט של בניית ממ״ד לבניין משותף ינוע בין 50,000 – 80,000 אלף שקלים לפרויקט מלא.

עלות בלתי צפויה בבניית ממד בבניין משותף

בין אם מדובר בבניין ציבורי או חלל מגורים, אין כל חולק כי חשיבות מרחב מוגן אמין ומותאם לצרכים בבניין ברורה כיום יותר מתמיד. בדרך ליישום הפתרון, אחת מהמשימות החשובות ביותר שתוצב לפנינו תהיה תכנון והוצאת היתר הבנייה. עבודה עם חברה קבלנית אמינה ומקצועית, תאפשר לנו להפקיד את המשימה הזו בידיים אמינות ולהבטיח שהתהליך יתבצע במהירות וביעילות מרבית.

אנשי המקצוע שלנו המתכננים את הפרויקט יבצעו סקירה קפדנית כדי לזהות אתגרים פוטנציאליים ושיקולים סביבתיים שיש לקחת בחשבון. זיהוי מוקדם של גורמים אלו מאפשר לנו לתכנן ולתקצב את העלויות הכוללות ולמנוע הוצאות בלתי צפויות עבור לקוחותינו בשלבי הבנייה וקבלת ההיתרים. במובן הזה, השקעה בבעלי המקצוע הנכונים, תחזיר את עצמה באיכות התוצאות, החיסכון בזמן וייעול העלויות של קבלת ההיתר.

חברתנו, ״רום ושלח הנדסה שיקום ובינוי״ מספקת פתרונות מקיפים לבניית ממד בבתים פרטיים ובתים משותפים, החל משלב התכנון, ליווי הוצאת היתרים וביצוע עד מסירה. לפרטים נוספים ובדיקת היתכנות להוספת ממ״ד צרו איתנו קשר ונחזור עם הצעה משתלמת.

 

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.