קבלני שיקום מבנים – כך נקבל החלטה מושכלת

שיתוף:

כאשר הבניין זקוק ל"מתיחת פנים" קטנה או שיפוץ קל, רבים אינם משקיעים מחשבה יתרה בבחירת אנשי המקצוע. עם זאת כשמדובר בעבודת שיקום מעמיקה, מתכנסים אל פרויקט אחד תחומי ידע רבים והיבטים מורכבים הדורשים יד מקצועית.

פרויקטים של שיקום מבנים ממלאים תפקיד מרכזי בשימור המרחב העירוני, שמירה על שלמות מבנית והבטחת אורך החיים של פתרונות המגורים ומבני הציבור השונים. לכן, בבואנו לבחור קבלני שיקום מבנים, יהיה עלינו לערוך מחקר קפדני. כיצד נבטיח תכנון וביצוע מיטבי בפרויקט? כאן, נסקור את כל הנקודות שחשוב לבחון כאשר בוחרים קבלנים לפרויקט שיקום מבנים.

קבלני שיקום מבנים מציעים פתרון עומק להארכת חיי המבנה

ישנן סיבות רבות לערוך שיקום מבני מעמיק בבניין. במקרים מסוימים, התהליך יכלול אך ורק שיקום רכיבים תומכים או החלפת תשתיות. עם זאת, לא פעם השיקום יכלול שימור חזיתות ואלמנטים אדריכליים ייחודיים. במקרים אלו, יהיה עלינו למצוא קבלני שיקום מבנים המתמחים בעבודות מסוג זה ובעלי יכולות לשחזר גימור אמנותי ברמה גבוהה. עם זאת, בראש ובראשונה תהליך זה נועד לשמירה על שלמותו המבנית של הבניין. ככל שהזמן חולף, מבנים עלולים להידרדר עקב גורמים סביבתיים, בלאי או חומרי בנייה וטכניקות מיושנים. הזנחה של נושאים אלו עלולה להוביל לנזק נוסף, לפגיעה בבטיחות הדיירים וביציבות הכללית של הבניין. פרויקטים לשיקום נועדו לספק מענה יעיל לאתגרים אלו, לערוך עבודות חיזוק מעמיקות ולהבטיח את חוסנו של הבניין שנים קדימה.

מהו שיקום מבנים ולמה זה חשוב?

שיקום מבנים הינו תהליך המתבצע על מנת לשפר את מצב הבניין הקיים ולתקן נזקים קיימים. שיקום מבנים כולל עבודות כמו תיקונים מבניים, תחזוקה ושדרוגים, שמטרתן להחזיר לבניין את יכולת השירות שלו ולהאריך את תוחלת חייו. שיקום מבנים חשוב ביותר, מאחר והבניין הוא נכס יקר והשקעה חשובה ותקינתו תורמת לשמירה על הציבור, המשתמשים בשירותי הבניין ולמניעת סיכונים.

מתי נדע שהגיע הזמן לבצע שיקום מבנים?

קביעת הזמן הנכון לפרויקט שיקום מבנים דורשת איזון עדין בין שני צרכים מרכזיים: טיפול בבעיות קיימות מחד ומניעת הידרדרות נוספת מאידך. אלו רק כמה מהסימנים לכך שהבניין עשוי לדרוש שיקום:

  • נזק מבני גלוי כמו סדקים, התפוררות בטון ושקיעה בלתי אחידה של המבנה
  • נזקי מים כמו קילופים, עובש ונזילות
  • התדרדרות של חומרי הגלם ובעיות מזיקים חמורות המעידות על נזקי מבנה
  • הכרזת המבנה כמבנה מסוכן

צו מסוכן - ליקויים בתקרת לובי המחייבים שיקום ברזל וטיח

צו מבנה מסוכן מחייב בשיפוץ ושיקום מבנים

צו מבנה מסוכן הוא מסמך המונגש על ידי הרשויות המקומיות ומפרט ומתריע על סכנות מבניות בבניין. והצו מפרט את העבודות והפעולות הנדרשות לתיקון ולשיקום. צו המבנה מסוכן מוכרז ונשלח באמצעות ועל ידי הרשות המקומית כאשר מתגלים ליקויים מסכנים לסביבה ולדיירים בבניין. במצבים אלו, הבחירה בקבלן מתאים להסרת צו מבנה מסוכן היא חיונית על מנת לבצע את השיפוץ והשיקום הנדרשים באופן מוחלט שיסיר את הצו.

‏לאחר קבלת הצו מבנה מסוכן ממחלקת ההנדסה של הרשות המקומית המתריעה כי יש לתקן את הליקויים בזמן מוגדר וספציפי. הזמן בו ניתן לדיירים לתקן את הליקויים המופיעים בדו״ח מחושב על פי העירייה בהתאם לרמת הסיכון והליקויים המופיעים בצו. לאחר תיקון כלל הליקויים יש לשלוח דו״ח ואישור מהנדס מבנים מוסמך המאשר את תיקון הליקויים בפיקוחו והסרת כל הסכנות הכתובות בדו״ח. לאחר קבלת הדו״ח מגיע נציג מטעם העירייה למבנה ועובר על הליקויים השונים המופיעים בדו״ח. רק לאחר שהתרשם כי כל הליקויים המופיעים בדו״ח צו מבנה מסוכן לבניין תוקנו על פי הנחיית המהנדס מבנים מוסמך רק אז יוסר המבנה מרשימת מבנים מסוכנים של הרשות והעירייה.

‏בניינים המוכרזים כמבנה מסוכן רואים זאת כהזדמנות לשפץ ולחדש את הבניין. לכן כדאי מאוד להתקשר עם קבלן מנוסה בשיפוץ בניינים ושיקום מבנים שיוכל לתת מענה ושיפוץ מקיף לבניין המשותף מעבר להסרת הצו.

‏בין אם תחליטו לבצע תיקון נקודתי לשם הסרת צו מבנה מסוכן בלבד או לנצל את ההזדמנות הזו בה מתגייסים הדיירים בהסכמה לשיפוץ המבנה בצורה מקיפה תבקשו לעבוד בצורה מאוד מסודרת על פי כתב כמויות מפורט המגדיר בדיוק את העבודות על פי סעיפים ועל פי מחיר. מסמך כתב הכמויות ישרת את מהנדס המבנים לפיקוח על העבודות, ויצורף להסכם משפטי אל מול חברה קבלנית לשיפוץ מבנים, על מנת שתבטיחו את סיום עבודתו כפי שנתחייב לעשות.

שיפוץ בניינים מקיף או הסרת צו מסוכן בלבד?

שיפוץ בניינים למעשה זו פרויקט גדול יותר מהסרת צו מבנה מסוכן. הסרת צו מסוכן לרוב מתייחס לליקויים נקודתיים למקומות בהם ישנם ליקויים כגון בעמודי הבניין, טיח מתפורר בחזיתות הבניין ובחדרי המדרגות. לעומת זאת שיפוץ בניין מקיף כולל שיפוץ מלא של כל חזיתות הבניין שיכלול קילוף של השכבה העליונה הקיימת והחלפת השכבה העליונה בחזיתות הבניין, חיפוי החזיתות באבן שיש קילוף פסיפס קיים, טיפול וחידוש הלובי, חדר האשפה והחנייה,  צביעת חדרי מדרגות, החלפת דלתות ויטרינה, ריצוף הלובי, חיפוי קירות, עבודות אינסטלציה וחשמל, החלפת ארונות ועוד.

קבלני שיקום מבנים

מה השיקולים בבחירת קבלני שיפוץ מבנים?

מבין שלל שלבי התהליך לשיקום המבנה, אין ספק שבחירה בקבלן הנכון היא מהחשובות ביותר. במובנים רבים, בחירה זו תקבע את אופי הבחירות שנוכל לקבל בהמשך הדרך. המומחיות, הידע והיכולות של הקבלן הם אלו שיכתיבו את איכות הפרויקט. לקראת בחירת קבלני שיפוץ מבנים, אלו כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.

ניסיון, ידע ומומחיות

כדאי לחפש קבלנים עם רקורד מוכח בשיקום מבנים. ניסיון בטיפול בפרויקטים דומים מביא עמו גם הבנה של האתגרים הייחודיים שמציבים מבנים ספציפיים, מה שיכול להקל מאוד על התהליך בהמשך הדרך ולהבטיח ביצוע מושלם לפרויקט השיקום.

פרויקטים

חשוב לסקור את הניסיון של הקבלן כדי להעריך את איכות עבודות העבר שלו. תמיד ניתן גם לפנות ללקוחות עבר ולשמוע מהם על חוויית שיתוף הפעולה, איכות התוצאות ויכולתו לעמוד בלוחות הזמנים והתקציב באופן מיטבי.

ביטוחים המתאימים לעבודות

חברה קבלנית לשיפוץ ושיקום מוסמך ידאג לכסות אותו ואת עובדיו עם פתרונות ביטוח מקיפים מפני כל תרחיש. יש לוודא כי כל העבודה מכוסה בביטוח אחריות מקצועית, ביטוח תאונות וכל כיסוי אחר שעשוי להידרש כדי להבטיח שהעבודה תתנהל בבטחה.

תקשורת ומחויבות לצרכים

כבר בפגישה הראשונית, ניתן יהיה ללמוד לא מעט על השירות הצפוי לך מול הקבלן. תקשורת פתוחה וקשב ילמדו אותך לא מעט על יכולת שיתוף הפעולה והתגובה לצרכים שעולים מהשטח. יש לוודא כי מתקבלת הערכת עלויות מפורטת ולוח זמנים ולוודא כי הקבלן מחויב להערכות הללו. תמיד כדאי לתעדף איכות ביצוע ועמידה בתקנים על פני עמידה בתקציבים ולוחות הזמנים. עם זאת, מן הרגע שניתנה הערכה, יש לוודא מול הקבלן כי הוא אכן יכול לעמוד בה.

בסופו של דבר, מתן עדיפות לניסיון, רקורד הצלחות חזק, נכונות לשיתוף פעולה ואמינות ומחויבות, יאפשרו לך לבחור בבעלי המקצוע המתאימים ביותר ולהבטיח שהפרויקט המורכב יתנהל על הצד הטוב ביותר.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.