שיפוץ לובי בניין – הדגשים שעושים את כל ההבדל

שיתוף:

הצעד הראשון שניקח אל תוך לובי הבניין יקבע במידה רבה את האופן בו נחווה ונזכור את הבניין. לובי הבניין הוא כרטיס הכניסה לבית שלנו והסיבה העיקרית שדיירים ובעלי דירות בוחרים להשקיע בשיפוץ הלובי בבניין המשותף.

שיפוץ ושדרוג לובי בניין משותף מתאפשר כפרויקט יחיד לשיפוץ כגון צבע וטיח מתקלף, רטיבות וסדקים בקומת הכניסה וכדומה, כפרויקט ייעודי לעיצוב לובי בניין מתוך הבנה מלאה שהטעם האסתטי, הטכנולוגיות הזמינות וגם הצרכים שלנו משתנים והגיע הזמן להתאים את עיצוב הלובי לזמננו, או חלק מפרויקט רחב יותר בזמן שיפוץ מקיף לבניין כגון שיפוץ חזיתות, חיזוק ושיקום עמודי הבניין, צביעת חדרי מדרגות או כתוספת לפרויקט בניית מרפסות שמש או ממד לבניין המשותף.

כדי לסייע לך לתכנן את צעדיך הראשונים ולגייס את הרוב הנדרש לשיפוץ, חיברנו עבורך כאן את המדריך הקצר הזה. כאן אנו משתפים בידע שצברנו לאורך שנים של עבודות שיפוץ בלובי בנייני מגורים ומסחר כאחד ומציעים כמה דגשים שכדאי להתעכב עליהם כשנכנסים לפרויקט כזה.

נגיעה אמנותית בשיפוץ לובי

כל תהליך שיפוץ ועיצוב דורש חשיבה יצירתית ונכונות לגבש קונספט אסתטי אחד. עם זאת, כשזה מגיע לשיפוץ ושדרוג לובי בניין, שילוב פריטי אמנות הוא נדבך משמעותי ומרכזי. זהו כלי שיאפשר לך לטפח את זהות הבניין ולטפח אסתטיקה. מונומנטים אומנותיים, ציורים ואלמנטים של חיפויים דקורטיביים ישברו את החדגוניות של המבנה ויעניקו מגע יוצא דופן.

השימוש באלמנטים עיצוביים לא רק תשפר את הערך הוויזואלי בחלל אלא גם מתקשרת את הערכים והאופי שאנו רוצים לשדר. בחירה נכונה של מוטיבים אומנותיים יכולה להפוך לובי לחלל דינמי, שיזמין אנשים להעריך את החוויה התרבותית הזמינה להם בתוך גבולות המבנה. כל אלו יחד יתרמו לאווירה כוללת וייצרו תחושת זהות מובחנת ללובי.

שיפוץ לובי בניין

שיפוץ וחידוש הלובי בבניין מחייב תוכנית ברורה

על אף ששיפוץ עשוי להיות הכרחי, לא פעם שיקולים מעשיים עשויים לאתגר את המשימה ולעתים אף לדחות אותה. כדי להבטיח שנתנהל ביעילות, חשוב שנבנה תוכנית מושכלת. ישנם שני היבטים עיקריים שעלינו לתת עליהם את הדעת.

  • תקציב – אין ספק שדברים עשויים להשתנות לאורך הפרויקט, אך קביעת רף ברור ומוגדר מראש תאפשר לשמור על גבולות גזרה ולהבטיח שגם אם ייערכו שינויים, הם עדיין יישארו בטווח הסביר. כשזה מגיע לשיקולי תקציב הכול מתחיל ונגמר בשמירה על איזון נבון בין מימוש החזון העיצובי שלנו ובין האילוצים הכספיים שלנו. ניהול שיח פתוח בין האדריכל והמעצב ובין הקבלנים תאפשר לפתח תקציב ריאלי ולבחון אילו דברים נוכל לממש והיכן יידרשו פשרות.
  • כתב כמויות לשיפוץ לובי בית משותף – הליך שיפוץ בניין משותף ולובי הבניין בפרט מחייב הכנת כתב כמויות מפורט. תפקידו של כתב הכמויות הוא לתמחר כל סעיף בשיפוץ ולפרט את סוג החומרים בו ישתמש קבלן השיפוץ בעבודות השונות, המידות, וכמובן שיטת העבודה עבור אותו סעיף. לרוב, את כתב הכמויות יכין אדריכל, מהנדס, איש מקצוע מנוסה או מעצב פנים שנבחר לעיצוב הלובי המשותף. מטרתו של כתב הכמויות היא לשקף את הפרויקט על פי סעיפים שניתן לתקצב על פי תיעדוף, להשוות בין הצעות מחיר של קבלני שיפוץ, לשנות טרם תחילת העבודות ולפקח עליהם במהלך העבודה.
  • לוח זמנים – הצבת צפי חד משמעי לסיום הפרויקט היא חשובה מאין כמותה כשזה מגיע ללובי הבניין המשותף. אחרי הכול, עבודות השיפוץ משבשות את התנועה והשימוש באחד מהחללים החשובים ביותר במבנה. לכן, חשוב לתכנן לוח זמנים ברור ולהתחייב אליו עד כמה שניתן. כחלק מהמאמץ הזה, חשוב שנבחר באנשי מקצוע שיוכלו להתחייב לעמוד בו.

סעיפי חובה ורשות בשיפוץ לובי בית משותף

מאחר ושיפוץ הלובי בבית המשותף עלול להכיל לא מעט סעיפים, חלקם בטיחותיים בשל נזקים או בלאי וחלקם אסתטיים ועיצוביים, מומלץ לתת קדימות למרכיבים הבטיחותיים שהנם בגדר סעיפי חובה. סעיפי חובה כוללים בתוכם את העבודות אשר תיקונם יכולים למנוע פגיעה באדם וברכוש כגון החלפת ריצוף ישן או סדוק, החלפת ריצוף לריצוף מונע החלקה ( ריצוף אנטי סליפ ), החלפת ארונות חשמל מעץ שאינם עומדים בתקן לארונות חשמל ממתכת, תיקוני טיח ובטון מתפורר, ברזלים חשופים ועוד.

ליקויים בקומת הלובי המחירים שיקום ותשלום של כלל הדיירים

לשתף פעולה עם בעלי מקצוע בעלי ידע תכנוני הנדסי

כדי לתכנן לובי יפה, כל מה שנזדקק לו הוא רק טעם טוב. עם זאת, כדי להבטיח שהשיפוץ יעניק לנו את המענה השלם, עלינו להסתייע באיש מקצוע שיוכל לנווט בתבונה בין החזון האסתטי ובין השלמות המבנית, האמינות וההתאמה לצרכים. מומחיות הנדסית של הקבלן מיומן מביאה עמה הבנה עמוק של יחסי הגומלין המורכבים בין אלמנטים עיצוביים לבין המסגרת האדריכלית הבסיסית ומבטיחה שהלובי המשופץ לא רק יהיה נעים ויזואלית, אלא גם ישרת את כל המשתמשים בו על הצד הטוב ביותר, תוך שימוש בחומרי גלם אידיאליים ויישום תכנון אלגנטי ומדויק לצרכים. לקבלן מיומן ומנוסה תהיה היכולת להעריך את התנאים המבניים הקיימים של הלובי, לזהות אתגרים פוטנציאליים ולתכנן פתרונות המשתלבים בצורה מלאה עם יעדי התכנון.

יתרה מכך, במהלך פרויקטים של השיפוץ בלובי הבניין עלולות להתעורר בעיות מבניות בלתי צפויות, הדורשות התייחסות מיידית ופתרונות חדשניים. בעל המקצוע הנכון יידע כיצד להיערך לאתגרים אלו, תוך מזעור העיכובים הצפויים עד כמה שניתן כדי לעמוד בלוחות הזמנים. כמו כן, החשיבה התכנונית שלו תאפשר לייעל את הפעילות הכוללת ואת התיאום בין כל בעלי המקצוע.

היערכות נכונה לתהליך השיפוץ בלובי הבניין, תאפשר לך לממש את החזון שלך בצורה שלמה יותר ולהבטיח שהמענה שניצור היום, ישרת אותנו לאורך שנים. בחירה באיש המקצוע הנכון ונכונות להשקיע בכל ההיבטים, כאשר יעדי המשימה ברורים ומוגדרים היטב, יעניקו לנו ביטחון ושקט נפשי יקר לכל אורך הפרויקט.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.