בין אסתטיקה לבטיחות – כל מה שצריך לדעת על שיקום וחיזוק אריחי בניין

שיתוף:

השימוש באריחים לחיפוי חיצוני של מבנים הם חלק בלתי נפרד ממראה חיצוני של בניינים רבים. הנפוצים מבין הסוגים השונים אלו אריחי הפסיפס, אריחי שיש ואבנים מסוגים שונים בעלי עמידות שונה.

הם מעניקים למבנים מראה מרשים ואלגנטי, ומגנים מפני נזקי מזג האוויר. עם זאת, עם השנים, גם האריחים עלולים להתבלות ולהתרופף, לספוג מים מה שמהווה בעיה אסתטית בשל פטרייה שמתפתחת על האבן וסכנה בטיחותי להתנתקות האריח.

ישנן מספר סיבות לכך שאריחים עשויים להתרופף. הסיבה הנפוצה ביותר היא בלאי טבעי, הנגרם כתוצאה מחשיפה לשמש, לחות, רוחות וגורמים סביבתיים נוספים. סיבה נוספת היא שהאבנים בהם השתמשו לחיפוי חיצוני לבניינים בעשורים קודמים אינן עומדות בדרישות התקן לדוג׳ אבן החול.

מתי צריך לשקם ולחזק את האריחים?

בשל הזמן שעבר ושיטת הבנייה המיושנת בה נבנו בניינים, יש לחזק את האבן בהתאם למספר כללים. המקומות העיקריים בהם יש לחזק הם כל אבני הקצה. אבני קצה משמעותן אבן שמעליה, מתחתיה או מאחד מצדדיה אין אבן נוספת כדוגמת פינות בניין, פתחי חלונות וכדו׳.

חיזוק או שיקום והחלפה של אריחי בניין דורשים לבצע מספר בדיקות:

  • ראשית, יש לבדוק אם יש סדקים על האריחים. אם כן, הסדקים עשויים להעיד על התרופפות החיבור בין האריח לקיר.
  • שנית, יש לבדוק אם האריחים חלולים או מתנדנדים באמצעות פטיש דפיקה ייעודי. אם כן, הם עשויים להיות רופפים ויש סכנה שייפלו.
  • גם שינוי בצבע האריחים ע״י פטרייה הוא סמן חשוב לכך שמצב האבנים לא תקין. שינוי צבע עשוי להעיד על רטיבות מאחורי האריח, העלולה לגרום להתרופפות חיבור האבן עם הרקע.
  • העדות החד משמעית לכך שיש לחזק את האריחים ולבצע שיקום או החלפה של האבנים מעבר להתנתקות אריחים ממעטפת הבניין היא רטיבות החודרת אל תוך הדירות.

סימנים שיכולים להעיד על אריחי בניין  שזקוקים לחיזוק:

  • סדקים: סדקים בולטים על האריח יכולים לרמז על התרופפות החיבור וסכנת נפילה.
  • אריח מתנדנד: אם אתם מצליחים לגעת באריחים שלכם ולהרגיש שהם מתנדנדים, כנראה שהם זקוקים לחיזוק.
  • שינוי צבע: שינוי צבע של האריחים בדמוי פטרייה יכול להעיד על מים כלואים מאחוריו ועל התרופפות החיבור של האריח.
  • התנתקות אריחים: נפילת אריחים ממקומות שונים במעטפת הבניין מעידה על היחלשות החומרים המקשרים, ווים חלודים ודבק שעבר זמנם.
  • אריחים חלולים: בבדיקת דפיקה ניתן לשמוע שגב האריח חלול, במצב כזה לא האריח לא הודבק באופן אופטימאלי וחיבור האריח לרקע חלש ולא בטיחותי.

התנתקות אריחים וחיפוי בחזיתות

מהו הטיפול הנכון לשיקום החיפוי החיצוני של הבניין?

חיזוק אריחי בניין יש לבצע באמצעות קבלן מורשה ומנוסה, שיעשה שימוש באמצעים מתקדמים ובחומרים איכותיים ועל פי מפרט בהתאם לסוג האבן. להלן דוגמה לחיזוק ושיקום יסודי של אבן חול הכולל מספר שלבים:

  1. שיקום האבן: אבן חול אינה עומדת בדרישות התקן של היום ולכן יש להשתמש בחומרים לחיזוק האבן עצמה באמצעות חומרים סופגים בתוספת סילר. החומר משפר את התכונות הפיסיקליות של האבן. הפעולה מתבצעת מלמעלה למטה והיישום עד לספיגה מלאה של החומר באבנים.
  2. אבנים חלופיות: במקומות בהם ישנו צורך להשלים אבן חסרה או להחליף, יש ליישם אבן אחרת בגוון דומה ככל האפשר לאבן החיפוי הקיימת. האבנים החדשות צריכות להיות אבנים העומדות בדרישות התן לאבן.
  3. טיפול בבטון סדוק או ברזל עם קורוזיה: במקומות בהם יתגלה שיש קורוזיה בברזל הזיוון של הבטון יש לחשוף את הברזל הפגום בכל היקפו, למרוח חומרים לשימור ומניעת חלודה כדוגמת סיקה ארמטק בשתי שכבות על הברזל ועל הבטון הצמוד לברזל. יש לשחזר את הבטון באמצעות בטון בלתי מתכווץ כגון סיקה ראפ פאואר או שווה ערך.
  4. לאחר הייבוש יש ליישם מחדש את האריחים או לצבוע במקומות בהם נשאר בטון חשוף ללא אבנים
  5. טיפול בפטרייה על האבן -יש ליישם חומר כימי מיוחד על הפטרייה מלמעלה ועד למטה לאורך כל הבניין. לאחר מכן יש לשטוף במים בלחץ גבוה.
  6. טיפול באבן עם ווים חלודים:
  • יש לעגן את האבן על מפרט טכני לעיגון ( קדיחה, עוגן באורך 10 מ״מ, פקק ואיטום ראש הבורג ).
  • לאחר העיגון יש להסיר את הווים החלודים ולהתקין אבן בקוטר של הקדח.
  • הדבקת האבן נעשית במסטיק גמיש שאינו מכתים את האבן.
  • הדבקת האבן תהיה ישרה ולא שקועה או בולטת ותודבק במישור האבן הקיימת.
  • איטום ראש הבורג והדבקת הפקק. החור ייסגר באמצעות פקק קטן, שעשוי מאותו חומר כמו האריח. חשוב שהאיטום והדבקה יתבצעו באמצעות 'מסטיק' גמיש שאינו מכתים את האבן. צבע הפקק צריך להיות קרוב ככל האפשר לצבע של האריח.

כמה זמן אורכות העבודות לשיקום וחיזוק אריחי בניין?

משך הזמן שלוקח לחזק אריחי בניין תלוי בגודל השטח שצריך לתחזק. במקרים קטנים, העבודה תוכל להסתיים בתוך כמה שעות. במקרים גדולים יותר, העבודה עשויה להימשך מספר שבועות עד חודשים.

טיפים מקצועיים לחיזוק ושיקום אריחי בניין

חיזוק אריחי בניין הוא פעולה חשובה לשמירה על בטיחותם של עוברי אורח ועל המראה האסתטי של המבנה. אם אתם מעוניינים בחיזוק אריחים לבניין, הנה כמה טיפים שכדאי לחשוב עליהם לפני:

  • גשם: על מנת לבצע הדבקה חזקה הקיר צריך להיות יבש לכן לא ניתן לבצע את העבודה כשיורד גשם. רצוי לבצע את חיזוק האריחים בבניין בימים שטופי שמש וללא גשם.
  • אריחים ישנים: מומלץ לחפש במחסן של הבניין ולבדוק האם נשארו לאחר סיום בניית הבניין אריחים מיותרים, כך תוכלו להתאים את האריחים בדיוק לפי הצבע וגם לחסוך כמה שקלים.
  • הקפידו על איכות החומרים: חיזוק אריחי בניין נעשה באמצעות חומרים שונים, כגון דיבלים, ברגים ופקקים. חשוב להקפיד על שימוש בחומרים איכותיים, שיספקו את התוצאה הטובה ביותר ויעמדו בתקנים המחמירים של היום.
  • עבודות סנפלינג והתקנת פיגומים: עבודות סנפלינג או התקנת פיגומים היא הוצאה כספית של כל הדיירים בבניין. לכן, כדאי לנצל את חיזוק האריחים גם כדי לאטום חורים שונים, לשפץ או לצבוע קירות חיצוניים אם יש צורך, על מנת למקסם את הסכום שתשלמו על העבודה.
חיזוק אריחים באמצעות סנפלינג | רום ושלח
חיזוק אריחים באמצעות סנפלינג | רום ושלח

טיפים נוספים

  • פנו לקבלן מקצועי ומנוסה: חיזוק אריחים הוא עבודה מורכבת הדורשת מיומנות וניסיון. חשוב לפנות לקבלן מקצועי ומנוסה שידע לבצע את העבודה בצורה בטוחה ויעילה.
  • קבלו הצעות מחיר מקבלנים שונים: כדאי לקבל הצעות מחיר מקבלנים שונים לפני שבוחרים את הקבלן שיבצע את העבודה. כך תוכלו להשוות את אופן הביצוע והמקצועיות ולבחור את הקבלן הטוב ביותר עבורכם.
  • היו מודעים לעלויות העבודה: חיזוק אריחים היא הוצאה לכלל דיירי הבניין, ובמידה ויש חנויות מתחת למבנה אזי העלות חלה גם על אזור המסחרי.
  • הקפידו על בטיחות העובדים: חשוב להקפיד על בטיחות העובדים המבצעים את חיזוק האריחים. העובדים צריכים להיות מצוידים באמצעי בטיחות מתאימים ועל פי תקן בטיחות.

האם העירייה תכריז על הבניין כ'מסוכן' בשל אריחים רופפים?

בהחלט, אריחים רופפים עלולים ליפול ולסכן את הדיירים ועוברים ושבים בקרבת הבניין. נפילת אריחים מהבניין מהווה סכנה חמורה לחיי אדם ולרכוש. הם עלולים לפגוע בעוברי אורח, לגרום לנזקי גוף חמורים ואף למוות. בנוסף, אריחים נופלים עלולים לגרום גם לנזק לתשתיות ולרכוש. אם אריחים רופפים/נופלים מהבניין, הבניין עלול להיחשב למסוכן. העירייה יכולה להוציא צו סגירה לבניין, עד שהבעלים או הדיירים יבצעו את התיקונים הנדרשים. לפיכך, חשוב להקפיד על חיזוק אריחי בניין, על מנת למנוע את נפילתם.

מה המחיר של שיקום וחיזוק אריחים?

המחיר של חיזוק אריחים משתנה בהתאם למספר גורמים:

  • היקף העבודה: אם יש צורך לחזק אריחים על שטח גדול, המחיר יהיה גבוה יותר מאשר אם יש צורך לחזק רק מספר אריחים בודדים.
  • סוג האריח: אריחי שיש הם יקרים יותר מאריחי קרמיקה, ולכן חיזוק אריחי שיש יהיה יקר יותר.
  • מצב האריחים: אם האריחים נפגעים באופן חמור או שיש צורך להחליף אותם ונדרשות עבודות שיקום בטון וברזל אזי העבודה תהיה יקרה יותר.
  • גובה המבנה: אם העבודה מתבצעת בגובה רב ויש צורך בפיגומים או סנפלינג, המחיר יהיה גבוה יותר מאשר אם העבודה מתבצעת על הקרקע.
  • השיטה המשמשת לחיזוק: ישנן מספר שיטות לחיזוק אריחים, כגון חיזוק בעזרת דיבלים, חיזוק בעזרת רשתות פלסטיק וכו'. סוג השיטה המשמשת לחיזוק תשפיע על המחיר.
  • מיקום הבניין: אם הבניין נמצא באזור מרוחק או קשה לגישה, המחיר יהיה גבוה יותר.
  • עלות מפרט החומרים: המחיר של החומרים (דבק, חומרי חיזוק, כלים) יכול להשתנות בהתאם לאיכות ולסוג החומר.
  • עבודה מקצועית: חיזוק שנעשה על ידי מקצוענים בעלי ניסיון רב עשוי להעלות יותר, אך בדרך כלל מבטיח את התוצאה הטובה ביותר.

 

לקבלת הערכה מדויקת על המחיר, מומלץ לפנות למספר קבלנים או לחברות מתמחות בתחום ולבקש הצעות מחיר. חשוב לציין כי חיזוק אריחים הוא עבודה מורכבת הדורשת מיומנות וניסיון. חשוב לבחור קבלן מקצועי ומנוסה שידע לבצע את העבודה בצורה בטוחה ויעילה.

אריחים נופלים מהבניין שלכם? זה מסוכן!

אריחים רופפים או נופלים מהבניין הם סכנה חמורה לביטחון הדיירים ולביטחונם של עוברי אורח. נפילה של אריחים עלולים לגרום לנזק ולרכוש, לפציעות חמורות ואף למוות. צרו עימנו קשר עוד היום לייעוץ מקצועי וטיפול יסודי למען בטיחות הדיירים והסביבה.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.