מחיר ממד על עמודים

שיתוף:

במקרים מסוימים בפרויקט הוספת ממד בבניין משותף, יהיה עלינו לבצע בניית ממד על עמודים. מחיר בניית ממד על עמודים בבניין אינו שונה ברובו ממחיר בניית ממד ללא עמודים. בניית ממד על עמודים מהווה פתרון מקיף למרחב מוגן בכל בניין. כאן, נסביר מדוע ממד בניית הוא אלמנט כה חשוב ובאילו מקרים נדרש לבנות בניית ממד על עמודים. 

אחד החששות העיקריים בעת הוספת ממד לבניין משותף הוא ההשפעה הפוטנציאלית על שטח החניה. מכיוון שבניית ממד מחייבת בנייה רציפה מהיסוד ומעלה לאורך כל הדירות, הבנייה עלולה לגזול מהשטח המוקצה לחניות. על ידי בניית הממד על עמודים, ניתן לאפשר חנייה לרכבים ולהסיר את החשש מביטול החניות של בעלי הדירות השונות, קל וחמר דירות שאינן משתתפות בפרויקט ועלולות להגיש את התנגדותן בשל ביטול חנייה.

מה זה אומר בניית ממד על עמודים?

על פי הנחיות פיקוד העורף, קירות המרחבים המוגנים יהיו רציפים לכל גובה הבניין לטובת יצירת מגדל מוגן. במידה וקיימת סטייה ברציפות המגדל כתוצאה מהסטת קירות או פתיחת פתחים, יש להמשיך עד ליסודות את קירותיו ההיקפיים של כל מרחב מוגן ב-70% לפחות מאורך היקפם. ז״א שיש לבנות באופן רציף 3 קירות ממד עד ליסוד. ישנה אפשרות בה ניתן להפחית את שיעור ירידת הקירות ליסודות מ-70% מאורך הקירות ההיקפיים של המרחב המוגן ועד ל-50%, לכל הפחות, מאורך הקירות ההיקפיים של המרחב המוגן, ללא דרישה לחישוב דינאמי ובהתקיים תנאים המוגדרים בפיקוד העורף. ז״א שעם קיום התנאים המפורטים יהיה ניתן להוריד כ 50% מקירות הממד ליסוד וכך למעשה נוצר מצב אידיאלי לשמירה על מקומות חניה או מניעת פגיעה ברכוש משותף אחר.

מדוע בניית ממד כה חשובה?

הממד, או מרחב מוגן דירתי, הוא שטח ייעודי המוקצה בדירות מגורים ונועד לספק מחסה והגנה במקרי חירום. דלתות וחלונות ההדף והקירות המחוזקים מבטיחים עמידות בפני מתקפות טילים ורעידות אדמה ומשמשים כקו הגנה קריטי באירועי קצה. אם בעבר דירות שלא נבנו במקור עם ממד נאלצו לוותר על הפתרון החשוב הזה, כיום בניית ממד אפשרית גם בדירה קיימת. 

מתי נדרשת בניית ממד על עמודים?

בניית המרחב המוגן על עמודים מציעה פתרון משמעותי לחיסכון בשטח החצר והחנייה. התהליך יכול לצמצם עד 50-70 אחוז מניצולת הקרקע. שיטה זו פותחת אפשרויות חדשות לבנייה באזורים בהם מרחב מוגן צמוד קרקע לא היה מעשי ומותיר מקום לשבילי גישה, כניסות, חצרות וכל שימוש אחר במרחב הציבורי. 

מחיר בניית ממד על עמודים בבניין משותף

מחיר ממד על עמודים משתנה באופן ניכר בהתאם למספר גורמים עיקריים:

  • גודל החלל – מטבע הדברים, מחיר ממד 12 מ״ר ברוטו יהיה גבוה יותר מאשר ממד 20 מ"ר ברוטו, למשל.
  • חומרי הגלם – שימוש בחומרים איכותיים ומתקדמים יגררו לרוב עלויות גבוהות יותר כגון בחירת סוג הריצוף למשל. זהו ללא ספק אלמנט שמומלץ להשקיע בו, שכן הממד ישרת אותנו לאורך זמן ואמינות היא שם המשחק כאן. 
  • תשתיות נלוות – ככל שברצונך לשלב בממ"ד פתרונות תאורה ממוגנים, מסנני אוויר ותוספות אחרות, הדבר יגרור לרוב עלויות נוספות, כמו כן סוג הדלת. דלת ממד סטנדרטית העומדת בדרישות פיקוד העורף לא תעלה כמו דלת רסיסים משופרת או דלת הזזה לממ״ד.
  • דרישות בנייה וביצוע – אופי המבנה והגישה לביצוע העבודות ישפיעו גם הן על רכיב העלות, בהתאם למורכבות התכנון שהמבנה טומן בחובו.
  • מספר המשתתפים בפרויקט – ככל שיש יותר משתתפים כך עלות לדירה יורדת מהסיבה שבדירות שאינן ייבנה ממ״ד, על הדירות המשתתפות לשאת בעלות של ממ״ד הדמה.

עלות בניית ממד בבניין משותף על עמודים ינוע בין 160,000 – 130,000 ש״ח. המחיר יכלול לרוב את הליך הוצאת ההיתרים, תכנון, בדיקות איטום וטיח שנדרשות ע״י פיקוד העורף, יועצים שיש לשכור את שירותיהם כגון יועץ תנועה, אגרונום, מודד מוסמך, מהנדס מבנים ועוד. יש לקחת בחשבון שעל עלויות אלו יש להוסיף אגרת בנייה שכל דירה מחוייבת לשלם בהתאם לעלויות הרשות המקומית. לרוב זה נע בין 300-500 ש״ח למ״ר.

פנייה לייעוץ מקצועי וקבלת הצעות מחיר מפורטות ממומחי בנייה תאפשר לך להבטיח תקצוב מדויק וללא הפתעות נוספות בדרך.

מהי הסכמת הדיירים הנדרשת לבניית הממד?

על פניו, מדובר בעובודץ שיפוץ חיונית, במיוחד היום. על פי החקיקה החלה, עבודות חיוניות לא תמיד דורשות את הסכמת הדיירים. עם זאת, מדובר בעבודה שצפויה לשבש באופן ניכר את חוויית המגורים ואורח החיים של כל הדיירים בבניין. לכן, סביר מאוד להניח שיהיה עלינו לקבל הסכמה. על אף שהחוק דורש הסכמה של 60% מבעלי הדירות כדי להניע מיזם הוספת ממד בבניין משותף, המדיניות הטובה ביותר תהיה להשיג הסכמה רחבה יותר. תקשור ברור וסבלני של נחיצות הפרויקט והגעה להבנות משותפות תאפשר לקדם את הפרויקט בהקדם וביעילות.  

בדיקת היתכנות לבניית ממד על עמודים

בניית מרחבים מוגנים למגורים על עמודים מייצגת שינוי פרדיגמה בבנייה העירונית, המרחיבה את האפשרות לביצוע פרויקט שכזה בבניין משותף ללא התנגדויות שהעיקרית מבינהן היא בשל חשש לביטול חנייה.

אנו מציעים להזמין בדיקת היתכנות לבניית ממד בבניין משותף כהחלטה ראשונה של וועד הבית, טרם קבלת החלטות לא אחראיות עבור הדיירים. הסיבה העיקרית לכך היא שראשית שיש להבין את מיקום הממד האופציונאלי, גודלו המקסימאלי, ככל שיש זכויות בנייה עודפות לבניין, וכמובן השפעת המיקומים על ביטול חניות. עליכם למצות את כלל האפשרויות בכדי לנטרל התנגדויות של דיירים ולהביא לדיירים את הפתרונות הטוובים ביותר טרם מתקדמים לפרויקט שכזה.

אדריכלית החברה תכין עבורכם דוח זכויות מפורט וסקיצה לקומות הטיפוסיות עם כלל המיקומים האפשריים וכן תציע פתרונות תיכנוניים לכל אפשרות שתעלה. שיתופי פעולה עם אנשי המקצוע המתאימים יאפשרו לך למצות את המיטב מהפרויקט ולהציג לדיירים את התמונה המלאה, בכדי לקדם את הפרויקט בהצלחה.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.