הרחבת מרפסת שמש קיימת

שיתוף:

מידע על הוספת מרפסת שמש והרחבתה

 

יש לכם מרפסת שמש קטנה ואתם מבקשים להרחיבה? אין לכם בכלל מרפסת בבית ואתם רוצים להוסיף מרפסת שמש? אינכם יודעים אם הוספה זו תשפיע על תשלומי הארנונה שלכם? את התשובות לשאלות האלו ונוספות תוכלו לקבל בהמשך המאמר.

בואו נתחיל בהבנת החוק בנוגע להרחבת והוספת מרפסות

נכון לשנת 2023, אם אתם גרים בבניין ללא מרפסות אינכם חייבים לעבור דירה בכדי לזכות במרפסת הנחשקת. לפי תיקון 101 לחוק תכנון ובנייה, בכל בניין קיים ישנה אפשרות להוסיף או להרחיב מרפסות פתוחות בגודל של עד 12 מ"ר בלא שנדרשות זכויות נוספות של בניה. כמו כן, בבניין שיש לו זכויות בנייה עודפות קיימת אפשרות להוסיף או להרחיב מרפסות פתוחות בגודל של מעל 12 מ"ר. הגודל יכול להיות גם כפול משטח זה ואף יותר.

יחד עם זאת, בכדי לקבל אישור להוספת או הרחבת מרפסות יש לשכנע את מהנדס וועדה מקומית לתכנון ובניה שהמרפסות החדשות לא יפגעו בנראות של הבניין ובהתאמתו לסביבתו, ועדיף שהן ישפרו את חזות המבנה. בנוסף, בכדי לקבל היתרי בניה עבור הוספה של מרפסת שמש יש לפתוח אונליין תיק רישוי זמין. ראוי לציין כי במידת הצורך ניתן לבקש מהעירייה הקלות בכל הקשור לגודלה של המרפסת וקו הבניין, על ידי שינוי תב"ע נקודתי.

מלבד זאת, בכדי להרחיב או להוסיף מרפסות שמש יש צורך בהסכמה של שבעים וחמישה אחוז מדיירי הבניין. ההסכמה לא מחייבת כל דייר אחר להוסיף או להרחיב בעצמו מרפסת שמש, אלא הוא רק מביע את אי התנגדותו לביצוע עבודות אלו על ידי בעלי דירות אחרים. יחד עם זאת, בכדי להעניק לבניין חזות אחידה, הקבלן המבצע את העבודות מחויב לבנות 'מרפסות דמה' בדירות שבעליהן אינם רוצים הוספת מרפסת.

 

בואו נעבור לתשלומי הארנונה ולתשלומים נוספים עבור מרפסת פתוחה

אחרי שהבנתם שאתם יכולים להרחיב או להוסיף מרפסת פתוחה, בוודאי תרצו לדעת האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש. אם כן, במרבית המועצות והעיריות בישראל אין צורך בתשלום ארנונה על מרפסת שגודלה עד 12 מ"ר, בעוד שעבור מרפסות בגודל העולה על 12 מ"ר יש צורך לשלם ארנונה. יש מועצות שבהן תשלום הארנונה על מרפסת שמש זהה לשאר הבית, ובאחרות מדובר בתשלום מופחת.

כמו כן, מי שבונה מרפסת חדשה יידרש לשלם לעירייה אגרת בניה המחושבת לפי גודלה של המרפסת. בחלק מהעיריות יש לשלם גם היטל השבחה שסכומו משתנה בהתאם לשווי הנכס ולגישה השונה בין עירייה אחת לשנייה.

הוספת-מרפסת-שמש

דגשים לגבי הוספת מרפסת לדירה

מבקשים להוסיף מרפסת לדירה? לפניכם שורה של דגשים בנושא:

  • הוספת מרפסת שמש משפרת את איכות החיים של הגרים בדירה על ידי יצירת מרחב נוסף פרטי ופתוח לשהות בו. המרפסת גם מוסיפה לביקוש עבור הדירה בשוק ומעלה את ערכה בעשרה ואף בעשרים אחוזים.
  • מרפסות לבניין יכולות להיות מסוגים שונים, כמו מרפסות תלויות מפלדה שהינן עצמאיות ונחשבות למתקדמות ומהירות ליישום. מאידך, ישנן כמובן מרפסות בטון מסורתיות עם תהליך בניה ארוך הכולל ביסוס של עמודי בטון ויציקה, הנבנות אחת מעל השנייה ותומכות זו בזו.
  • בחירת סוג המרפסת מותנית בבדיקות הנדסיות, ולאחר מכן יש צורך בביצוע מדידות. כמו כן, יש צורך בתכנון מרפסות על ידי אדריכל והכנת גרמושקה שיש להגיש לוועדת תכנון ובנייה מקומית בכדי לקבל ממנה היתר. התהליך יכול להימשך מספר חודשים.
  • גם בניית המרפסת עצמה אינה תהליך קצר. אורכו משתנה בהתאם לסוג, מספר וגודל המרפסות הנבחר.
  • המפרט של הוספת מרפסת כולל לרוב מעקה ממתכת או זכוכית, נקודות ניקוז, עבודות איטום, ריצוף, דלת הזזה, תריס חשמלי, דלת רשת, נקודות חשמל מוגנות ממים ועוד.

 

דגשים לגבי הרחבת מרפסת קיימת

יש לכם מרפסת שמש ואתם מבקשים להרחיבה? כדאי לכם לקרוא את הדגשים הבאים:

  • הרחבת מרפסת שמש קיימת מספקת מרחב פתוח, גדול ומרווח שמתאים לביצוע מגוון פעילויות שמרפסת קטנה לא מאפשרת, כמו אירוח הרבה אנשים, הקמת גינת תבלינים וירקות ועוד. זאת, לצד העובדה שמרפסת יותר גדולה גם משביחה את הנכס ומעלה את ערכו.
  • ניתן להרחיב מרפסת בשיטה וותיקה של קידוח קוצי ברזל לשלד המבנה והלבשת יציקת בטון. בתהליך זה הרחבה של מרפסת אחת אורך בין יום ליומיים, עם יציקת המרפסות בו זמנית בכל הבניין. שיטה זו מבטיחה מרפסות איכותיות ועמידות ללא התפתחות של סדקים.
  • אפשר גם להרחיב מרפסת בשיטת של בניה קלה, באמצעות חיבורים של קורות פלדה, והיא נחשבת לבניה נקייה, בטוחה, מהירה ויותר זולה.
  • עלות הגדלת מרפסת משתנה בהתאם לסוג וגודל המרפסת ולמספר מרפסות שמשתתפות בפרויקט בבניין.

 

 חברה מומלצת להרחבת או הוספת מרפסות

אם אתם מתכננים להוסיף או להרחיב מרפסת כדאי לכם ליצור קשר עם חברתנו, המתמחה בביצוע סוג זה של עבודות ומאחוריה שורה ארוכה של פרויקטים בתחום. לקוחותינו זוכים לכתובת אחת עבור כל צרכי פרויקט הוספת או הרחבת מרפסת, לרבות התנהלות מול גורמי רישוי וקבלת היתרים נדרשים, שירותי שמאי לביצוע מדידות, שירותי מהנדס ואדריכל לתכנון המרפסות, וכל איש מקצוע נוסף. כל זאת ועוד מנוהל באופן מסודר ומקצועי בשקיפות מלאה מול בעלי הדירות, תוך מחויבות לעמידה במסגרת התקציב ולוחות הזמנים.

 

להרחבת או הוספת מרפסת שמש ולקבלת עוד פרטים ומידע בנושא, צרו קשר עם חברת רום ושלח בטלפון 033-850-850.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.