אישור לבניית ממד

שיתוף:

אישורים לבניית ממד – מה צריך להשיג?

במציאות הלא פשוטה בישראל ממ"ד הוא מרחב חיוני בכל בית ודירה, ועדיין במעל ל 60 אחוזים מהדירות בארץ אין מרחב מוגן דירתי. אם גם אתם מתעניינים כעת בנושא, אז בתור התחלה חשוב לדעת שכדי לבנות ממ"ד יש צורך באישורים. בשורות הבאות יוסבר בדיוק אילו אישורים לבניית ממד נדרשים כיום בישראל.

 

כמה מילים על הממ"ד – מרחב מוגן דירתי

ממ"ד הוא חדר מיוחד עם רמה גבוהה של מיגון, העשוי משילוב של פלדה ובטון מזוין. החדר הזה משמש כמרחב מיגון נגיש במקרה של מתקפת טילים, כנגד הדף וגם נגד פגיעה ישירה. בנוסף, חדרים אלו תורמים לחיזוקו הכללי של המבנה, ובימי שגרה הם יכולים לשמש כחדר לכל דבר.

למעשה, בימינו כל בית ובניין חדש מחויב בבניית ממ"ד. יחד עם זאת, חובה זו החלה רק בשנת 1992 ומובן שבבניינים ובתים רבים שהוקמו לפני תאריך זה אין ממ"ד. בבניינים ובתים אלו ניתן במקרים רבים להוסיף ממ"ד על פי דרישות החוק ולאור קבלת היתרים נאותים.

הכתובת המרכזית לכך היא פיקוד העורף, שמציג הנחיות מפורטות לבניית ממ"ד תקין. בין היתר, הממ"ד נדרש להיות בנוי כיחידה אחת ללא קורות ועמודים. כמו כן, גודלו של ממ"ד תקין לא יהיה פחות מתשעה מטרים רבועים נטו + קירות היוצרים חדר בגודל של 12-12.5 מ״ר ברוטו, ופירוט מידות מינימליות לרוחב, גובה ונפח החדר. בנוסף, הרצפה נדרשת להיות בעובי של עשרים ס"מ לכל הפחות, וקירות הממ"ד נדרשים להיות לרוב בעובי של שלושים ס"מ לכל הפחות בקירות חיצוניים, עשרים ס״מ בקירות הסמוכים למבנה ו 35 ס״מ בקיר חלון ההדף. במקרים חריגים עובי הקירות יכול לנוע ארבעים ס"מ, בהתאם לנתוני הקירות החיצוניים של המבנה ושיקולים מבניים אחרים.

מעבר לכך, ממ"ד תקין נדרש בדלת וחלון הדף משוריינים אטומים, נקודות לחשמל ותקשורת, ריצוף תקני, תשתיות מיזוג ומערכות סינון ואוורור, ועוד.

 

אישורים והיתרים נדרשים עבור בניית ממ"ד

מי שמבקש לבנות ממ"ד נדרש להוציא מספר היתרים ואישורים, הכוללים:

  • בקשה לתיק מידע – כמו כל תוספת בניה אחרת, כך גם ממד נדרש בהיתר. הלכה למעשה, היתר לממד מתחיל בהגשת בקשה לתיק מידע עבור ההיתר, ויש לשלם אגרה עבור ההליך. התיק כולל צילומים של המבנה ומפת מדידות עדכנית, כאשר הבקשה תוגש על ידי מהנדס, הנדסאי או אדריכל. התיק יימסר תוך שלושים ימי עבודה.
  • שליחת בקשה להיתר בניה – לאחר קבלת תיק המידע ניתן להגיש בקשה להיתר בניה לממ"ד, הליך שניתן לבצעו כיום אונליין. לפתיחת בקשה להיתר בנייה לממד יש לעמוד במספר תנאים ולהתייחס למספר גורמים כגון: תכנית תנועה, תכנית פיתוח סביבתי, תכנית ראשית, הוכחת בעלות (נסח טאבו), מפת מדידה עדכנית, דוחות קרקע וביסוס ועוד.
  • לאחר שכלל החומרים בשלב קודם הושלמו, עורכים בדיקת תנאים מוקדמים שאורכת כעשרה ימים.
  • בקרה מרחבית והחלטת וועדה – בדיקה זו מתבצעת ע״י מהנדס הוועדה או מי מטעמו בכפוף והתאמה לחוק ולתקנות, להנחיות המרחביות והיתרים קודמים. בבדיקה זו נבדקים סכום המטרים המבוקשים, עמידה בקווי בניין, תנאים נוספים וכן טיפול ותגובות להתנגדויות ככל שיהיו.
  • בהחלטת הוועדה לאשר היתר בנייה, ההיתר יהיה כפוף לתנאים מסוימים הכוללים ביצוע בקרת תכן שהיא בדיקה הנדסית של יציבות הבניין, בטיחות אש וכיוצא בזה, הפקדת ערבות של המזמינים ( דיירי הבניין ). במידה ונדרש, יש להגיש גם דוח של עורך הבקשה – לרוב אדריכל וכן הסכמת רמ״י ואישור פיקוד העורף למתן היתר בניה.
  • לאחר הגשת דוח עורך הבקשה תיבחן הבקשה ע״י מהנדס שאכן השינויים המרחביים עומדים בתנאים.
  • לאחר תשלומי הערבות ואגרות הנדרשות, החלטת רשות הרישוי לאשר את הבקשה – יופק היתר בניה עדין וכחוק.
  • אישור שכנים – אישור לממד כולל גם את הסכמתם שישים אחוזים דיירי הבניין המשותף. הסכמה זו נדרשת מכיוון שהממ"ד יגזול משטח הגינה של הבניין, וכן עקב הצורך לביסוס קונסטרוקציות בבניין.
  • אישור של פיקוד העורף לאישור סופי – בסיום בניית הממ"ד, בכדי לקבל טופס חמש ( טופס גמר ) יש צורך באישור של פיקוד העורף. ההליך יבוצע על ידי נציג של הג"א שיגיע לבניין ויבחן את הממ"דים שנבנו בו, את היותם עומדים בדרישות החוק ושהם נבנו בהתאם לתוכניות הבנייה שהוגשו עבורם. כמו כן, לצורך קבלת אישור הג"א יש לצרף מסמכים שונים, הכוללים תוכנית גרמושקה, דוח תקינות של הממ"ד, תצהיר של האחראי על בניית השלד, תעודות בטון, נתוני בדיקת אטימות, דוח אודות תקינות מערכות סינון ואוורור, בדיקה של ציפויי טיח, דוח אודות תקינות התקנת דלת וחלון, ועוד.

היתר לממד

כתובת מומלצת לבניית ממ"ד ולקבלת כל האישורים הנדרשים

אם אתם מבקשים לבנות ממ"ד בבית או בבניין שלכם, כדאי לכם לפנות לחברתנו. אנו מתמחים בבניית ממ"ד ומספקים ללקוחותינו תהליך שלם ומקיף, לרבות כל הנדרש עבור קבלת אישור לבניית ממד.

את התהליך אנו ננהל עבורכם באופן יעיל ומקצועי. הוא מתחיל בבדיקת היתכנות בניית מ"מד, כולל בדיקה של זכויות הבניה ובאיזה גודל הממד יכול להיות. כמו כן, נדאג לתכנן עבורכם ממ"ד שיעוצב בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ולפי העדפות אישיות פרקטיות ואסטטיות.

כמובן שנדאג גם להוצאת כל היתר בנייה נדרש לבניית ממ"ד. לאחר קבלת ההיתר נדאג לבנות ממ"ד ברמת ביצוע גבוה במיוחד, בעזרת חומרי גלם תקניים ואיכותיים ועם שיטות בניה יעילות ומתקדמות. בנוסף, בסיום הבניה נדאג שתקבלו את כל האישורים הנדרשים, כוללים את אישורו של פיקוד העורף, ונספק לכם אחריות על הממ"ד לתקופה מוגדרת בהתאם לדרישות החוק.

כל זאת ינוהל ויבוצע על ידי צוות מיומן של מהנדסים, מודדים, אדריכלים, שמאים ואנשי מקצוע נוספים, שיפעלו יחדיו לבניית הממ"ד שלכם על הצד הטוב והמהיר ביותר.

לתכנון ובניית ממ"ד, כולל הוצאת אישורים והיתרים נדרשים, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת רום ושלח בטלפון 033-850-850.

השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
צביעת בניין משותף

המדריך המקיף לצביעה וחידוש בית משותף

אחת מפעולות התחזוקה החשובות שעלינו לעשות, הוא צביעה וחידוש חיצוני לבית המשותף. פעולה זו אינה רק שומרת על המבנה אסתטי. נרחיב כיצד מתבצע תהליך קבלת ההחלטות לצביעת מבנה משותף על פי חוק וכיצד ניתן…

קראו עוד »
תיקון חיפוי פסיפס

תיקון חיפוי פסיפס לבניין – כל השיטות, הפתרונות והשיקולים

תיקון חיפוי פסיפס לבניין חיפוי פסיפס הוא אחד הפתרונות הנפוצים והאהובים לחזיתות מבנים, המשלב עמידות, יופי ואסתטיקה מרשימה. עם זאת, לאורך השנים, חיפויי פסיפס נוטים להיחלש ולאבד מיציבותם, מה שעלול להוביל לנשירת חלקי פסיפס, פגיעה באיטום, נזקים למבנה ואף סיכון

קראו עוד »
צביעת חדר מדרגות בבניין משותף

צביעת חדרי מדרגות בבניין משותף – חלק חיוני משיפוץ כולל

חשיבות שיפוץ בניין משותף מקיף שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מקיף המשפר את איכות החיים של הדיירים ומעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, כאשר אחד המרכיבים החשובים בתהליך זה הוא צביעת חדרי המדרגות. חשוב להבין כי שיפוץ בניין משותף אינו

קראו עוד »
צביעה וחידוש מבנים

שיפוץ בניין חיצוני – כמה זה עולה לכם ומה תרוויחו מזה?

פרויקט שיפוץ בניין משותף מחיר משתנה גם בשל בחירות הדיירים. לדוגמה, עלויות שיפוץ מעטפת בניין תלויות גם באיכות חומרי הגלם וחומרי הגמר שיבחרו על ידי הדיירים או הנציגות. פירטנו עבורך מידע מקיף לשיפוץ בניין חיצוני.

קראו עוד »
whatsapp button

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.